הטכניון מכון טכנולוגי לישראלהטכניון מכון טכנולוגי לישראל - בית הספר ללימודי מוסמכים
   דף הבית   |   דבר הדיקן   |   הרשמה   |   טפסים   |   תיזות ומחקרים   |   מועדים חשובים   |   תכניות הלימודים   |   מידע אישי   |   מידע כללי 
  מתעניינים בלימודים
  חדשים
  לומדים
  מלגות, מעונות
  השתלמויות,לימודים וכנסים בחו"ל
  מסיימים
  International Students
  בוגרים
  בתר דוקטורנטים [פוסט-דוקטורנטים]
  מידע למנחה

הודעות

יום פתוח לתארים מתקדמים בפסיכולוגיה וכלכלה התנהגותית - 16.3.2018- יתקיים בתל אביב

 

יום פתוח לתארים מתקדמים בהנדסה כימית - 25.1.2018

 

יום מחקר למשתלמים ע"ש ג'ייקובס. בניין צ'רצ'יל - 10.1.2018 בין השעות 12:30-14:30

 

בית הספר לתארים מתקדמים מברך את 849 מקבלי תואר מגיסטר במחזור 2017. טקס הענקת התעודות יתקיים ב-5.6.2017 - באמפי ע"ש קלנר בשעה 18:30. הכניסה לבעלי הזמנות.

 

בית הספר לתארים מתקדמים מברך את 243 מקבלי תואר דוקטור (PhD) במחזור 2017. טקס הענקת התעודות יתקיים ב-29.5.2017 - באמפי ע"ש קלנר בשעה 18:30. הכניסה לבעלי הזמנות.

 

 





 


Ph.D and MS.c Theses, since 1988.


Advisor ASSOCIATE PROF. Orit Zaslavsky
Advisor's Email orit@tx.technion.ac.il
Advisor's Home-Site  
No of theses 21
Department Education in Science and Technology
Department Web Site edu.technion.ac.il


No. Student's Name Graduation
Year
Degree Abstracts ResearchName
1 Segal Ruti 2013 PhD Abstracts Characterizing the Knowledge and Teaching of Mathematics Teacher Educators
2 Dolev Lea 2012 PhD Abstracts Considerations in the Design of Learning Tasks for Teachers: The Case of Classification of Mathematical Items
3 Raveh Irina-Ira 2012 PhD Abstracts Teachers' Knowledge of the Interconnections between the Elementary Algorithms of the Four Basic Arithmetic Operations and their Underlying Mathematical Principles
4 Buchbinder Orly 2011 PhD Abstracts The role of Examples in Establishing the Validity of Universal and Existential Mathematical Statements
5 Lavie Orna 2009 PhD Abstracts Students' Generated Examples in Mathematics: The Need, the Process and the Outcome
6 Tanhum-Zodik Iris 2009 PhD Abstracts Instructional Examples in Mathematics: Teachers' Modes of Use and Learning Opportunities
7 Sela Hagit 2008 PhD Abstracts Aspects of Peer Groups' Coping with Tasks that Lead to Mathematical Contradictions
8 Buchbinder Orly 2006 MSc Abstracts Counter Examples in Mathematics: Generation Processes and Modes of their Use
9 Bershadsky Irina 2006 PhD Abstracts Learning the Concept of Locus through Problem Solving in a Dynamic Geometry Environment
10 Dickman Nomy 2005 PhD Abstracts Journal Writing as a Vehicle for Reflecting and Enhancing Learning Process of Mathematics Teachers in the Course of Becoming Mathematics Teachers Educators
11 Tanhum-Zodik Iris 2004 MSc Abstracts Characteristics of Mathematics Tutoring in an Informal Setting: A Case Study of an Engineer
12 Shir Karni 2004 PhD Abstracts Learning a Meta-Mathematical Concept: The Case of a Mathematical Definition
13 Katzir Avivit 2002 PhD Abstracts Students Coping with Uncertainty Regarding the Truth of Mathematical Claims
14 Tachnai Ronit 2001 MSc Problem Posing in Mathematics - Pupils' Ways of Coping with the Task
15 Mashiah-Eizenberg Michal 2001 PhD Novices and Experts Coping with Control on the Solution of Combinatorial Problems
16 Zamir Smadar 2000 MSc Understanding the Connections Between the Graph of a Function and the Graph of Its Derivative
17 Sela Hagit 2000 MSc Changing the Scale on the Axes as a Springboard to Rethinking the Notion of Slope
18 Ron Gilla 1997 MSc Counter-Examples in Mathematics - How Students Understand Their Role
19 Leikin Roza 1997 PhD Symmetry as a Way of Thought - a Tool for Professional Development of Mathematics Teachers
20 Zaslavsky Tatyana 1996 MSc Teachers' and Prospective Teachers' Knowledge of Probability And Teaching Probability
21 Leikin Roza 1994 MSc Implementation of a Cooperativelearning Method in Math

Last updated on: Tuesday ,November 30, 2021